Online yoga cursus

Asana Program MINI

In deze yoga cursus krijg je 12 yogalessen voor beginners, voor slechts een paar euro per yogales! Deze lessen zijn een onderdeel van het volledige Asana Program, maar nu dus ook los – en tegen een lagere prijs – te oefenen. 

yogahouding gomukhasana

De Yogalessen

De Asana Program MINI cursus bestaat uit 12 beginnerslessen, van ongeveer 60 minuten. Elk van de lessen heeft een ander thema en een unieke eindhouding:

Les 1: Open de heupen met Baddha Konasana.
Les 2: Oefen twistings met Ardha Matsyendrasana.
Les 3: Versterk de buikspieren met Navasana.
Les 4: Open de buitenzijde van de heupen met Padmasana.
Les 5: Verleng de beenspieren met Hanumanasana.
Les 6: Open de bovenrug met Ustrasana.
Les 7: Strek de schouders met Gumukhasana.
Les 8: Werk aan balans met Ardha Chandrasana.
Les 9: Leer armbalans met Bakasana.
Les 10: Creëer stabiliteit in de schouders met de hoofdstand.
Les 11: Buig diep achterover met Urdhva Dhanurasana.
Les 12: Kom tot ontspanning met restoratieve houdingen (Halasana).

De Asana Program MINI cursus bestaat uit 12 beginnerslessen, van ongeveer 60 minuten. Elk van de lessen heeft een ander thema en een unieke eindhouding:

Les 1:
Open de heupen met Baddha Konasana.

Les 2:
Oefen twistings met Ardha Matsyendrasana.

Les 3:
Versterk de buikspieren met Navasana.

Les 4:
Open de buitenzijde van de heupen met Padmasana.

Les 5:
Verleng de beenspieren met Hanumanasana.

Les 6:
Open de bovenrug met Ustrasana.

Les 7:
Strek de schouders met Gumukhasana.

Les 8:
Werk aan balans met Ardha Chandrasana.

Les 9:
Leer balanceren op de armen met Bakasana.

Les 10:
Creëer stabiliteit in de schouders met de hoofdstand.

Les 11:
Buig diep achterover met Urdhva Dhanurasana.

Les 12:
Kom tot ontspanning met restoratieve houdingen (Halasana).

Meer informatie over elke les en het bijbehorende thema vind je op de pagina van het Asana Program. Of, vraag geheel gratis en vrijblijvend de proefles aan via het formulier hieronder. 

Wat zeggen studenten?
“Even een compliment voor de lessen, het is zo fijn om deze te doen, stap voor stap met goede uitleg en vaak op het juiste moment nog een aanwijzing. Het is net of Lieneke met een cameraatje kan zien wat nodig is. Dank je wel voor dit cadeau!”

GRATIS PROEFLES

Neem een gratis en vrijblijvende online proefles om de stijl van het programma alvast te leren kennen.

Yoga voor beginners

asana program eindhoudingen week 1 t/m 6

De MINI cursus bestaat uit 12 beginnerslessen, maar dit betekent niet dat de lessen heel gemakkelijk zijn. Het blijven intensieve en uitdagende lessen, maar dan op beginnersniveau. 

In het volledige Asana Program ga je bijvoorbeeld in week 5 de spagaat proberen in de intermediate les. Dat doen we in de MINI cursus dus niet. In de beginnersles bereid je je benen alleen voor (door de hamstrings en de bovenbenen goed te strekken), zodat je steeds meer richting de eindhouding groeit. 

Voor intermediate beoefenaars raad ik daarom echt het volledige Asana Program aan. Begin je net met yoga, of ben je nog niet zo sterk of flexibel, dan is de Asana Program MINI cursus perfect voor jou! 

De stijl van de lessen

asana program eindhoudingen week 7 t/m12

De stijl van yoga waarin ik lesgeef is een combinatie van intensieve Hatha Yoga en Iyengar Yoga (met minimaal gebruik van props). Beide vormen van yoga zijn fysiek gericht, intensief, reinigend, aardend, en geven kracht, stabiliteit, flexibiliteit en openheid aan het lichaam.

De combinatie van Iyengar Yoga, met haar aandacht voor de alignment en techniek in de houdingen, met intensieve Hatha Yoga, waarin je vooral dóet, maakt dit een hele intensieve en effectieve vorm van yoga. De lessen zijn dynamisch, intensief en uitdagend, en hebben daardoor een diepe uitwerking. Tegelijkertijd zijn ze beheerst, goed opgebouwd, is er een goede balans tussen inspanning en ontspanning, en word je ondersteund waar nodig. 

Asana Program MINI

12 yogalessen voor beginners
59
  • Het programma is direct na aankoop beschikbaar.
  • Je hebt één heel jaar toegang tot de 12 yogalessen. Ook kun je de lessen printen.

Na het oefenen van de lessen van het Asana Program:

→ Heb jij veel meer kennis van de houdingen en beheers je ze beter.
Is jouw flexibiliteit aanzienlijk vergroot.
Ben je beter in balans, zowel fysiek als mentaal.
→ Heb je gedurende de dag een verbeterde concentratie én meer energie!

                … wanneer jij 3 keer per week een uurtje vrijmaakt om te oefenen, doe ik de rest.

Want …
→ Het programma heeft een duidelijke opbouw en structuur, zodat je steeds meer diepte vindt in de yogahoudingen.
→ Ik spreek de houdingen zo in, dat je nauwelijks naar het scherm hoeft te kijken. Je zit er dus helemaal in!
→Ik heb al mijn leservaring van meer dan 10 jaar in dit programma gestopt. Ik weet wat werkt voor studenten. En dit wil ik ook graag voor jou doen. 

Wanneer het volledige programma met ook de intermediate lessen nog een stap te ver is voor je, dan is de MINI cursus een goed begin:

Deze verkorte cursus bevat de 12 beginnerslessen van het Asana Program. Hierdoor kun je op je gemak proeven van de lessen, terwijl je tegelijkertijd gaat voelen wat een groei mijn stijl van yoga veroorzaakt. 

Het enige wat je hoeft te doen is oefenen, de effecten van yoga volgen vanzelf!

Na het volgen van de MINI cursus kun je met grote korting instromen in de volledige cursus. Start vandaag!

© 2020 Lieneke’s Yoga Company