Hoe doe je de schorpioen?

Delen:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Vrschikasana, ofwel de schorpioen, is een prachtige eindhouding. Maar hoe kom je nu zo ver, dat je deze daadwerkelijk kunt uitvoeren? Met behulp van deze video leer je alle stappen die jij kunt zetten zodat deze mooie en uitdagende houding ook voor jou mogelijk wordt!

Van hoofdstand naar elleboogstand

De elleboogstand en de hoofdstand zijn houdingen die erg op elkaar lijken, met maar 2 verschillen.
1.) Je hoofd staat wel/niet op de grond,
en 2.) de plaatsing van de handen is anders.
Wanneer je de hoofdstand goed beheerst, en comfortabel en met volledige controle in en uit deze houding kunt komen, dan heb je alle onderdelen voor een goede elleboogstand. (Min de bovenstaande twee punten.) Verspil geen kostbare tijd door de hoofdstand over te slaan! Leren balanceren in de elleboogstand gaat veel sneller en efficiënter met een sterk fundament.  

Verbeter je achteroverbuigingen

Wanneer je kunt balanceren in de elleboogstand, goed gedaan! Nu is het natuurlijk heel leuk om ook de voeten op het hoofd te kunnen zetten 🙂

Mijn advies is om je achteroverbuigingen niet te oefenen in de schorpioen, omdat je in deze houding snel gaat hangen in de rug. Oefen daarom een van de beste en meest effectieve achteroverbuigingen, Urdhva Dhanurasana (de boog). Hieronder een video’s waarin je de schouders opent, om beter in de boog te kunnen staan. 

Succes met oefenen! Heb je een idee voor een andere eindhouding die je graag uitgelegd zou willen zien? Of zijn er nog vragen die ik niet beantwoord heb? Laat hieronder een bericht voor me achter 🙂 

Asana Program

Met een sterke basis wordt alles mogelijk.
Na het volgen van deze online cursus ben jij klaar voor de schorpioen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *